Καταδικασμένοι σε "οδυσσειες" οι νησιώτες
Καταδικασμένοι σε «οδύσσειες» οι νησιώτες για τα κέρδη των εφοπλιστών Μια πραγματική «οδύσσεια» αντιμετώπισαν την περασμένη Τε...
https://lsserifos.blogspot.com/2020/02/blog-post_2.html
Καταδικασμένοι
σε «οδύσσειες» οι νησιώτες για τα κέρδη των εφοπλιστών
Μια πραγματική
«οδύσσεια» αντιμετώπισαν την περασμένη Τετάρτη 29 Γενάρη οι
επιβάτες του πλοίου «Olympus» της εταιρείας «Sea Speed
Lines NE» που ακολουθούσε το δρομολόγιο της γραμμής Πειραιάς - Μήλος -
Σαντορίνη - Ρέθυμνο.
Η «Λαϊκή
Συσπείρωση» Νοτίου Αιγαίου καταγγέλλει τις ελλείψεις για ασφαλή πρόσδεση των
πλοίων στα λιμάνια της Μήλου και της Σαντορίνης και περιγράφει την περιπέτεια
των επιβατών ως εξής:
« (...) Στη
Μήλο, παρότι στο λιμάνι δεν υπήρχε ιδιαίτερος ανησυχητικός κυματισμός, το πλοίο
δεν μπορούσε να προσεγγίσει την προβλήτα. Αποτέλεσμα να συνεχίσει το δρομολόγιο
προς Σαντορίνη, παίρνοντας μαζί του αυτοκίνητα, νταλίκες, τουρίστες και
επιβάτες που ήθελαν να αποβιβαστούν στη Μήλο.
Ξημερώματα της
άλλης ημέρας 30/01 έφθασε στο λιμάνι του Αθηνιού της Σαντορίνης και παρότι
υπήρχε μέσα ελλιμενισμένο άλλο πλοίο που εκτελούσε άλλο δρομολόγιο και παρόλο
που οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν απαγορευτικές, το πλοίο ούτε και στη
Σαντορίνη δεν μπόρεσε να προσδέσει στο λιμάνι.
Αποχωρώντας
και αναμένοντας σε απάγκιο σημείο της Σαντορίνης για να γίνει και δεύτερη
προσπάθεια, ανακοινώθηκε από τα μεγάφωνα του πλοίου ότι συνεχίζεται το
δρομολόγιο προς Ρέθυμνο, παίρνοντας πάλι μαζί του εκτός από τους Μηλιούς και
τους Σαντορινιούς επιβάτες και τουρίστες, αυτοκίνητα κλπ.
Το πλοίο
κατέληξε στο λιμάνι του Ρεθύμνου και ανακοινώθηκε ότι θα αναχωρήσει για τα
λιμάνια της επιστροφής στις 7 το βράδυ. Πράγματι το πλοίο έφυγε στις 19.30 με
προορισμό τα λιμάνια Σαντορίνης, Μήλου και Πειραιά, παίρνοντας μαζί του και
τους αγανακτισμένους επιβάτες, τουρίστες, επαγγελματίες οδηγούς κλπ.
Στις 31 πλέον
του Γενάρη και ώρα 1 π.μ. το πλοίο έφθασε στο λιμάνι της Σαντορίνης, προσέγγισε
με δυσκολία την προβλήτα και αποβίβασε τους Σαντορινιούς επιβάτες και οχήματα.
Για τους επιβάτες της Μήλου η ταλαιπωρία είχε ακόμη συνέχεια μέχρι να φτάσουν
στο νησί τους».
Οι
νησιώτες να διεκδικήσουν ασφαλείς, φθηνές και τακτικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες
Η «Λαϊκή
Συσπείρωση» τονίζει ότι «οι "οδύσσειες" που ζουν οι νησιώτες χειμώνα
- καλοκαίρι με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ούτε έχουν τον τελειωμό, αλλά ούτε
και πέφτουν από τον ουρανό. Είναι αποτέλεσμα της κατάστασης των πλοίων, της
υποβάθμισης της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, που έχουν κοινή
αφετηρία το κυνήγι του μεγαλύτερου κέρδους για τους εφοπλιστές».
Επισημαίνει
επίσης:
«Είναι σίγουρο
ότι αυτό που έζησαν οι νησιώτες με το "OLYMPOUS" θα το βλέπουμε πολύ
τακτικά γιατί κουμάντο στην ακτοπλοΐα κάνουν οι εφοπλιστές με κριτήριο τα κέρδη
τους. Κέρδη συνταγματικά κατοχυρωμένα με πάνω από 50 φοροαπαλλαγές, με κρατικές
επιδοτήσεις και προνόμια. Μόνο για τις άγονες γραμμές και το "μεταφορικό
ισοδύναμο" που πάνε κατευθείαν "στην τσέπη" των
ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι κρατικές ενισχύσεις υπολογίζονται για το 2020 στα 300
εκατ. ευρώ!
Είναι δε
μεγάλη πρόκληση, την ώρα που ο λαός "καταθέτει" με το έτσι θέλω δισ.
ευρώ στα ταμεία της φοροληστείας για να γίνονται προνόμια και επιδοτήσεις, την
ώρα που οι εφοπλιστές επιβάλλουν τσουχτερές αυξήσεις στα δρομολόγια, ο κ.
περιφερειάρχης να ανακοινώνει στο Περιφερειακό Συμβούλιο το φιλοδώρημα των 25.000
ευρώ που καταδέχτηκε να δώσει ένας εφοπλιστής από το "υστέρημά" του
για τη γεωτεχνική μελέτη του ποταμού Μάκκαρη!
Η ίδια η
πραγματικότητα μαρτυρά ότι όσο η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών και τα καράβια
είναι στα χέρια των εφοπλιστών, το πρόβλημα δεν θα λύνεται προς όφελος του λαού
και των νησιωτών. Αντίθετα θα οξύνεται με ευθύνη και των αστικών κυβερνήσεων
που εναλλάσσονται στην εξουσία.
Οι νησιώτες
πρέπει να διεκδικήσουν ασφαλείς, φθηνές και τακτικές μετακινήσεις με σύγχρονα
και αξιόπλοα πλοία, βελτίωση των λιμενικών υποδομών των νησιών για την ασφαλή
προσέγγιση των πλοίων που θα αποτελούν περιουσία του λαού, θα τα διαχειρίζεται
κρατικός φορέας με γνώμονα την εξυπηρέτηση και το συμφέρον των νησιωτών και όχι
τα κέρδη εφοπλιστών και άλλων επιχειρηματικών ομίλων».